Mei 31, 2011

KEBAIKAN ADA BFF

Hello peeps.....

text tu msred doodle guna PaperDesk LT application fir I Pad.


1. Bila kita rasa bosan tak tau nak buat ape, kita boleh cakap,
"Mila ( bukan nama sebenar ), jom tengok wayang citer karak. Ko baru dapat gaji kan? Sponsor la."

2. Bila kita kekeringan rm sebab hari tu gatal tangan beli handphone baru padahal handphone sekarang elok lagi, kita boleh cakap,
" Mila, aku kering giler ni. Nak makan pun tak de rm. Bule tak dulu kan rm ko dulu. Gaji nanti aku bayar la balik."

3. Bila kita rasa tention sebab gaduh dengan BF sebab dia ngada-ngada dengan si Sheila ( bukan nama sebenar ), kita boleh cakap,
" Mila, BF aku si haprak tu ngada-ngada pegi bawak si Sheila tu pegi tengok wayang kat Mid Valley. Jom teman aku pegi hintip dia orang buat ape?"

4. Bila kita tak dapat siapkan homework atau assignment sebab 2 - 3 hari ni sebok melayan CityVille kat Facebook, kita boleh cakap,
" Mila, aku sakit perut la semalam, tak dapat siapkan assignment Mr Burn tu. Pinjam ko punya assignment, bule aku copy and paste mana yang patut."

5. Bila kita rasa sedih sebab BF akhirnya mengaku ada skandal dengan Sheila, kita boleh cakap,
" Mila, aku down giler ni. BF haprak aku tu sekarang dah jadi Ex BF aku sebab dia skandal dengan si Sheila haprak tu. Boleh aku pinjam bahu ko, aku nak tenangkan hati aku ni. Bahu ko tu nampak cam sedap je nak landing kan kepala aku ni. Aku nak nangis puas-puas lepas tu aku nak pegi makan kat Secret Recipe ko sponsor."

Apa yang best nya ada BFF ni, walaupun kita buat semua kat atas tu kat dia, tapi dia tetap tak tinggalkan kita dan sentiasa berada di sisi kita. Bukan senang nak dapat BFF yang walaupun kita buat benda-benda kat atas tu tapi dia still terima kita seadanya. 


Siapakah diantara you alls semua yang pernah buat cam kat atas? Baik mengaku.

Moral of the story, ' Jangan ambil kesempatan di atas kebaikan BFF kita.'

18 ulasan:

shura shushi berkata...

ai xpernah!!
=]
i LOVE my BFF

Anyss Syuhada berkata...

kadang2 ade orang mempergunakan bff macam tue..nt kalau bff dia dah x kawan ngan dia lagi,baru lah rasa kehilangan dan menyesal..

Cik Cempaka berkata...

tak pernah.... ^^

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail berkata...

BFF yang betul2 baik takkan wat kwn dia mcm tu..mintak dijauhkan..hehe~

aizamia3 berkata...

itu namanya mengambil kesempatan bukan BFF, kalau dapat macam tu tolonglah nasihatkan.. sampai bile nak bergantung harap pada BFF sedangkan dia dah boleh berdiri atas kaki sendiri..

cik fadh berkata...

xsmpai hati nk bt bff smpai cm tu skali . wuaaaa !

NisaAdnan berkata...

tau takpe sejak org dok hostel ni mmg sgt2 perlukan seorg teman yg paham kita lah ^^

Ujang9897 berkata...

tak tak..=)

msredcheesecake berkata...

CIK SYURA....

SAMA LA KITA...

msredcheesecake berkata...

CIK ANYSS,
MANUSIA MMG SLALU LUPA HARGAI BENDA DEPAN MATA....KESIAN DIORG NI

msredcheesecake berkata...

CIK CEMPAKA....
SAYANG BFF KAN?HHEEE

msredcheesecake berkata...

CIK MAERA,
BETUL TU.MSRED TAK NAK JADI BAD BFF DAN TAKNAK DAPAT BAD BFF HHEEE

msredcheesecake berkata...

CIK AIZAMIA,
KALAU JUMPA, N KALAU MSRED BERANI MSRED TEGUR K...HHEEE

msredcheesecake berkata...

CIK FADH,
KALAU KITA IKHLAS SAYG BFF KITA MMG TAK KAN SAMAPI HATI WAT BFF CAM TU....

msredcheesecake berkata...

CIK NISA,
DA DPT LOM BFF? KALU DA DAPAT JGN BULI DIA CAM TU.TAKUT DIA TINGGALKAN KITA...

msredcheesecake berkata...

MR UJANG,
ALHAMDULILLAH...BAIK BUDAK NI YA...HEEE

Saripah Kejora berkata...

msred,

kebetulan saya sedang mendengar lagu rossa : tegar. sayu saya, msred.

kebetulan saya nhi jenis mudah tacing. meleleh air mata saya, msred.

kebetulan bff saya sudah tiada lagi di tempat saya. Dia sudah tamat belajar. Lagi berderu air mata saya, msred.


waaaaaaa..tacing!!!!!

msredcheesecake berkata...

cik fafa,
saba saba...nanti cuti sem bule jumpa...sob sob..sedey gak ni...

ALL TIME FAVOURITE