Disember 01, 2011

KITA TIDAK SALING MEMAHAMI

Salam you alls,
Perempuan.....

Aku tak pahamlah kenapa boyfriend aku tu lagi suka lepak dengan kawan dia daripada dengan aku.

Aku tak pahamlah kenapa boyfriend aku tu boleh lupa annivesary kita orang hari tu.

Aku tak pahamlan kenapa boyfriend aku tu lagi suka lepak tengok bola daripada pergi tengok wayang dengan aku.

Aku tak pahamlah kenapa boyfriend aku tu boleh buat tak tahu je bila aku merajuk dengan dia.

Aku tak pahamlah kenapa boyfriend aku tu boleh tak perasan aku baru tukar style rambut aku.

Bla... Bla... Bla....

Lelaki....

Kenapalah awek aku ni suka sangat merajuk kalau aku lupa yang hari ni annivesary sebulan kitaorang couple. Penting ke?

Kenapalah awek aku ni suka sangat call aku berkali-kali sehari. Dia tak ada kerja lan ke nak buat?

Kenapalah awek aku ni suka sangat membebel kalau aku datang lambat sikit bila date dengan dia.

Kenapalah awek aku ni suka sangat pergi shopping padahal baru semalam pergi shopping sakan kat Mid Valley. Hari ni pergi KLCC pulak.

Kenapalah awek aku ni suka sangat ambil masa sampai satu jam nak bersiap, padahal tak delah cantik sangat jadinya.
Kita perempuan ni selalu bersungut lelaki tak faham kita, tak faham perasaan kita. Tapi sebenarnya, bukan lelaki saja tak faham perempuan, perempuan pun tak faham lelaki.
Orang kata kalau nak hubungan kita dan pasangan kekal, kita kena saling memahami. Tapi kalau kita tak dapat nak 100% saling memahami, kalau kita tahu dan dapat terima hakikat yang kita berbeza dan dapat terima perbezaan ini sebaiknya pun dah cukup baik. Janganlan minta pasangan kita sentiasa faham dan terima apa yang kita fikir dan buat tapi kita tak mahu faham dan terima apa yang pasangan kita fikir dan buat. Takut nanti timbul konflik yang negatif, tak baik untuk keharmonian hubungan kita dan pasangan kan?

49 ulasan:

Nalisa Syahira berkata...

nak dpt yg saling memahami tu ler yg susah .

Pendamba Mawar berkata...

PM cam tu ke erk.haha

RHI berkata...

betul tu, lelaki dan perempuan sama saja, sama2 punya perasaan

Unknown berkata...

kene kenal hati budi masing2....InsyaAllah...

Cik Pulau berkata...

yang pasti..
with all those KENAPA dan KENAPA...
ehmmmm..

aReLaN berkata...

manusia ni kompleks.kte nk org phm kte tp kte xcbe memahami org len.tu yg jd masalah.so,kna la bertimbang rse.bru leh aman damai.huhu

Unknown berkata...

kne cr jalan utk memahami antara satu sme lain

jgn sik merungut je kan

Azzah berkata...

kena bertolak ansur sesama sendiri jugak kan?

Nyamuk Terbang berkata...

lelaki dgn pmpn sma jer

Nyamuk Terbang berkata...

lelaki dgn pmpn sma jer

Eera Shera berkata...

kena terima hakikat yg pompoan ngan laki memang ada bezanye

Admin berkata...

Mars and venus.
yang berbeza itu saling melengkapi :)

Zul fattah berkata...

haha... that true... so, kpd wanita2 lain, jgan asyik salahkan lelaki tau..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

sama2 phm..belajar..InsyaALLAH..

zahidahwahid berkata...

kalau semua sama, bosanlah...hehehe


New Entry: 02- The meaning behind your blog name

Welcome to my house, Rain ^_*


Jom buat Cabaran 30 hari

Tanpa Nama berkata...

haha..cara pemikiran berbeza..

Unknown berkata...

kalau dah rasa x memahami.. cari yg lain.. hehehe memahami itu penting.. kena ada give and take insyaAllah hubungan akan berjalan dgn lancar..

safurara berkata...

kita saling melengkapi sebenarnya.

Salina Mat Isa berkata...

llaki n pmpuan mmg brbeza tapi saling melengkapi...
baby ok je msred makin cepat mmbesar plak tu...

cik wanie Lovela (CWL) berkata...

pelan2 memahami ..wuhuu

Tanpa Nama berkata...

bertolak ansur salah stu resepi kbhgian dlm prhbungan..
cewahh..macam brpglamn sgt huhu

Juliet_iRa~" berkata...

kena bertolak ansur..hee

tp kdg2 susah gak kan..hehe..

ape2 pon terima dia seadanya...:)

Anak Wak Mail berkata...

hahaha,,memang susah nak faham lelaki,,kadang2 nak faham perempuan pon susah!hahaha..

Unknown berkata...

yes u r rite. kadg2 kita ckp cinta kene saling memahami. tapi kita sndiri tak faham tentang memahami :)

Zahirah berkata...

setuju! hehe. tanpa pemahaman antara dua pihak, susah kan?

IntaNBerliaN berkata...

dlm hidup perlu ada give n take...

Ros berkata...

Salam,

Setiap pasangan ni mesti lah kena ada persefahaman..kalau tidak memang susah la kan...jadi kita kena berusahalah mencari nya...

MerLe berkata...

betui3~

Tanpa Nama berkata...

* saling percaya-mempercayai
* saling menyayangi

kat atas tu ialah salah 1 kunci hubungan yang elok.. ^^

MellProps berkata...

saling faham memahami..

hihi

Rtp Farra Arisha berkata...

indeed, dalam setiap pasangan haruslah mempunyai keserasian dan ksefahaman yang betul. if not, pasangan itu sentiasa dirundum masalah. perhaps..hehe.

cik jannah berkata...

waah. mmg kena banyak sabar.

Ezad Skytech berkata...

hee...setuju dengan entri ni msred..lelaki pun ada perasaan jugak...takkan asyik lelaki je nak paham perempuan...dua2 kena saling memahami la kan...tak kira la lelaki atau perempuan...heee~

yua berkata...

mmg susah nk dapatkan psangan yg betol2 memahami. tp kalau slg x memahami xper lg, jgn saling x setia, udah ler. kesetiaan pling utama...

ღKekunangpelangiღ berkata...

Hati orang kan pelbagai. Susah nak faham kalau bukan sejantina yang sama. Berpatuk pipit dengan merpati, mana sama kokoknya.


kokok? ^^"

Zul De Alexis berkata...

eh2..betul lah nie kak...lelaki pon x leh nak memahami perempuan gak...jd kita perlu cari yg boleh memahami kita..tu kan lagi baek..

Sarah Mnasir berkata...

terbaek la entry ni.. mmg kne pk myk2 lenkli sblom kap yg dia ta memahami kte.. hee

teha berkata...

aku rase due2 same :)

monologmalamhari berkata...

erm seblm nk org fhm kite .. kite kne la fhm org dlu .

Unknown berkata...

ermmmm no komenlah hati tgh resah gak nie

Entri Terkini | Rambut panjang, pendek mana lebih kacak?

cik ika berkata...

i like this entri..seyes nilah ragam kapel skg..ika mybe ta tkecuali jugak..hahahaha

zaty luvlianncez berkata...

moga2 dpt yg memahami =D

Jum hayati di sini (^o^)
movie melayu jangan sampai jadi sampah

Woofer Storm berkata...

fahami mereka andai ingin mereka fahami kita..

anismelon berkata...

huuu..tengah belajar untuk memahami..weeee..mmg susah nak faham each other pon..:)

Nizam Ijam berkata...

x jumpa ag y phm sy..haha

nazirah berkata...

wah tetibe trpikir betul gak ckp msred ni kan ye la kalau nak laki je paham pompuan susah gak kn huhu

ILA HonEyBuNNy berkata...

cuba untuk memahami....baru leh bahagia kan..;)

kadang2 pompuan neh suka emosi..lelaki lak suka relik n cool..wakkaa

fRaMe+LenSeS berkata...

tak rreti nak komen. kekadang da cuba nak paham. tapi bila semakin paham menda yang ada. timbul plak menda lain yang tka paham. last2 makin kusut. hihihi

Tanpa Nama berkata...

saya dan boyfriend saling tak memahami

ALL TIME FAVOURITE