Mei 15, 2012

AKIBAT PENYAKIT YANG TAK DIRAWAT

Assalmualaikum.....
Pagi ini, aku punch in kat pejabat pukul 7:45, macam biasa. Lepas on PC aku bancuk Nescafe, minum untuk menghilangkan rasa ngantuk sebab semalam tidur lambat akibat melayan novel The Lost Symbol karya Dan Brown. Aku minum Nescafe sambil melayan Hot FM dan FB. Walaupun pejabat aku start kerja pukul 8 am, pukul 8:15 baru aku tutup FB dan start buat kerja. Hebat.
Buat kerja sambil bergosip kisah Fasha Sandha yang disahkan hamil 2 minggu. Tahniah. Buat kerja, gossip, buat kerja gossip sampai pukul 8:45. Tetiba mak mertua call tanya, " Iza kat mana ni? Dah sampai ke?"
Aku sentap. Alamak. Hari ini 15 ke 16 haribulan? " Appointment kita 15 ke 16 mak?" tanya aku yang dah mula gelabah.
" 15 haribilan la. Iza lupa ke? " mak mertua aku jawab.
Aku ketuk kepala. Aku cek kalender aku, sah aku tanda 15 haribulan. Yang aku save dalam kepala otak 16 haribulan. Aku tatau la kenapa aku boleh salah save dalam kepala otak aku ke 16 haribulan pulak padahal dalam kalender tanda 15 haribulan.
Cuak. Aku terus babai mak mertua aku. Pas tu dengan mengelabahnya aku masuk bilik bos, kata nak balik sebab aku ada emergency. Aku dah prepare jawapan kalau bos aku tanya, kenapa nak balik awal? Aku nak jawab Sugar Glider aku yang berharga RM 450 dah lari dari rumah sebab aku tak nak bawak dia tengok Avengers. Tapi nasib baik bos aku kata ok je, dia tak tanya sebab. Maka terselamatlah aku dari terpaksa melakukan penipuan.
Tepat pukul 9 aku punch out dari pejabat. Sekarang aku on the way nak ke tempat yang dituju sambil menyumpah seranah kebodohan aku dan tanda-tanda penyakit Senile yang aku hidapi tapi tak pernah nak berubat. %}#£}"¥€%}%<}.
Hampeh.

29 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

uit..nape ni kak..

Nur Fauzi berkata...

sesungguhnya penyakit itu perlukan kawalan dan rawatan.
Sekiranya sudah sembuh, kemungkinan untuk menyerang semula masih ada.

Unknown berkata...

aiyoo..
slalu gak terjd pd mamavogue especially jadual babah hakim!

Camy Alya berkata...

sabar kak, sabarr

safurara berkata...

akk still ag ngan nescafe akk eh.hehehe

Anum berkata...

sabar2.. nape nie?

H A N berkata...

hahaha...beraninya dengan mak mertua tuuu...

MAY berkata...

hehe....normal kot mcm tu..eh..normal ke?

✿INA AINAA✿ berkata...

uishh, nape ni??? penyakit senile tu pe ek?? perlupa ke??? huhuhu

Sabar sabar, mengucap byk2..heheheh..

semoga kehidupan sis berjalan dengan lncar

•NADiERA SUNDARA• berkata...

diera singgah sini jenguk si cantik manis macam gula :D

aizamia3 berkata...

fuh.. penuh semangat masuk office rupanya terlupa tarikh temujanji.. hehehe..

Mizz ErMa berkata...

lorr..nasib baek mak mertua tolong ingatkan..kalo dia xingatkan, xpsal2 dia menanti buah yg x gugur..hik3,

Unknown berkata...

hahahahaha.. alasan sugarglaider tu memang superb..hahahahahaha

Shazreena Shukri berkata...

biasalah kak..kadang2 kita lupa..nasib bos x tanya bnyk..=)

mama maman aka yana berkata...

byk sgt dlm kepala la tuh..... Biasa le dear.... Hehehe...:-)

aReLaN berkata...

aiyooo...banyak sangat pikir tu sampai leh tersalah tarikh.hmmm

Unknown berkata...

masalah besar ni kak

Hidayah berkata...

orang kata kalau termakan semut atau terminum air yang ada semut akan jadik cepat lupa..

entah ye entah tak kan..

:)

Hanis MY berkata...

ala sekali sekala lupa tak apalah msred...

M Fizan berkata...

huhu. penyakit senile tu apa. msred kena berdoa kat Allah moga dikuatkan ingatan. insya-Allah tak lupa lagi tarikh dan mak mertua :)

Sarah Mnasir berkata...

akak byk keje kot smpai tlupa..

YattAkasah berkata...

pnyakit ape tu kak?? btw alasan tu sgnt ohsem..hee

Munn Jaafar berkata...

mahalnyaaaaa sugar glider!

Mishter Izwän berkata...

penyakit tuh dah tak de ubat nye daaa. hahahaha

HanisLazimAndTheShaklee berkata...

anis pun ada penyakit lupa trok.bru ja pkir,telanggar something dh lupa apa nk buat tadi.hukhuk

teha berkata...

hahaha ! mcm2 laa

LubLy berkata...

haaaa..akak blh hired lebly jd PA akak..kui3..nyanyuk sgt pun xblh kak..

Rawlins GLAM berkata...

Asm
Lamanya tak menyinggah
Msred sihat ke?

aamalinaazman berkata...

hehhehe
lawak plak bace entri akak ni
tap nasib bos ok
hehehehe :D

ALL TIME FAVOURITE