Januari 09, 2018

FOUNTAIN PEN FOR BEGINNERS



Assalamualaikum,

Minggu last tahun 2017 sibuk sikit. Biasalah persiapan terakhir sebelum start sekolah. Kali ni semua last minute sebab tunggu husband free, baru shopping barang sekolah. Lepas tu aktiviti biaslah yang menjadi pujaan mak bapak terutamanya mak mak, tulis nama buku sekolah, balut buku sekolah dan jahit lencana sekolah. First week 2018 sibuk register anak sekolah agama dan balut buku sekolah agama. Lepas tu sibuk kira berapa RM yang tinggal dalam bank dan beg duit, kira cukup tak sampai next payday. Tehehee.

Dah minggu kedua ni barulah relax sikit and nak story pasal my second stationery haul untuk tahun 2018 yang sampai Jumaat minggu lepas. My new passion and interest, Fauntain Pen.








Kali pertama beli Fountain pen pertengahan tahun lepas dan my first Fountain Pen dari TWSBI, Taiwanese brand. Msred try TWSBI Eco sebab murah dan sesuai untuk beginner macam Msred. Msred beli TWSBI Eco warna putih dengan nib Fine. Fountain Pen ada 4 basic nib size atau ketebelan mata pen dia, Extra Fine [paling nipis], Fine, Medium dan Broad.

Dan yang ini Fountain Pen Msred yang kedua, TWSBI Eco-T Blue dengan Extra Fine Nib, mata pen paling nipis.





Kali ni Msred beli Ink jenama Diamine warna Marine.


Jom kita try tulis atas kertas MD, salah satu kertas yang Fountain Pen friendly.

and i love the shadding effect of the ink...


Ini contoh Msred minta pinjam dengan Mr Google. Apa yang Msred suka ink ni dia punya shading effect. Bila kita tulis terutamanya bila guna Fauntain Pen yang tebal matanya, broader nib, kita akan nampak 2 shades of blue macam contoh kat bawah ni. Cantik kan?







3 ulasan:

Farrah MF berkata...

Cantiknya tona biru ink tu :)
Lepas ni bolehlah Msred buat calligraphy

HeNRieTTa JoSe berkata...

wah menariknye....

Fatin Shahrizam berkata...

Cantiknyaa tulisann tuu. Klasik!

ALL TIME FAVOURITE