April 19, 2018

DARI KL KE BANGKOK DENGAN TRAVELOKA


Assalamualaikum,

Good morning, good afternoon, good evening dan salam sejahtera you alls. Happy Msred hari ini, sebab good mood baru balik dari travel. Tak jauh, dekat je. Nanti boleh share dalam entry lain, insyaAllah. Tak sempat lagi edit gambar. Ni belanja gambar kat airport je dulu.



sementara menunggu flight.
EDC : Traveler's Notebook/planner ni mesti ada.

menuju gate berlepas

dalam kapalterbang



Siapa diantara you alls yang selalu travel sana sini atau at least sebulan sekali atau setahun sekali? Bagaimana kalau you alls nak travel ke Bangkok. contohnya? Naik besi terbang? Jangan terkejut besi boleh terbang ya, bukan parang yang terbang tetapi salah satu teknologi yang berkembang dan dikomersialkan di setiap pelusuk dunia iaitu kapal yang boleh terbang atau nama rasminya kapal terbang. Panjang lebar pulak Msred explain, tapi sorry lah, tengah happy baru balik bercuti. Keep on reading yea.
Masih ingat tak zaman bila kita nak book tiket flight kita kena ke airport pergi ke kaunter atau buat panggilan telefon? Ni mak-mak lah kot. Yang teenagers tu tak merasa kot. Masih ada lagi perkhidmatan yang macam tu kena pergi kaunter bagai nak book flight ticket.
Tapi sekarang, zaman cyber ini kita semua sibuk 24 jam, dimana masa itu penting, tak boleh lambat, sekarang nak book flight ticket contohnya ke Bangkok [ashik bagi contoh Bangkok je, sebab dalam wish list ni. hehee] dari KL hanya perlu menaip di browser you alls dan tekan sini dan sana guna komputer atau smartphone je. Di sini Msred nak share salah satu cara yang bagi Msred amat mudah dan sesuai dengan Msred yang tidak suka buat perkara yang simple dengan cara yang susah buat Msred stress. Apa yang Msred nak share tu? Traveloka, You alls pernah dengar?
Di Traveloka, pengalaman book tiket penerbangan sangat berbeza. Berbeza sebab ia dapat memudahkan you alls, menjimatkan masa, dan dapat membuat perbandingan harga antara syarikat penerbangan di satu tempat sahaja. Takdelah kena pergi kaunter macam dulu. Bunyi menarikkan? Senang sangat. Contohnya, macam mana kita nak find cheap flight from Kuala Lumpur to Bangkok.

https://blog.traveloka.com/ms/panduan-tips/7-destinasi-asia-tenggara-dari-hanya-usd30/

Kita selalu rasa susah kan nak buat perbandingan sebelum ini, sebab kita perlu pergi ke website setiap syarikat penerbangan, itu pun belum tentu ada flight yang membawa kita ke destinasi kita pada tarikh yang kita inginkan. Tetapi di Traveloka, kita boleh taip sahaja bila dan dimana, dia orang akan list down flight yang ada dari syarikat yang berbeza dengan harga yang dapat kita tengok dan compare terus. Senang sangat nak cari harga flight ticket yang murah sesuai dengan budget kita.
You alls boleh tengok-tengok dan try sendiri kat website dia orang. Cuba-cuba lah taip destinasi Bangkok from Kuala Lumpur, dan tarikh. Kalau ada you alls yang memang ada plan nak bercuti tapi belum beli flight ticket, boleh terus cari mana ticket yang murah dan terus booking online di Traveloka.
Buka website dia orang dan pilih bahasa yang you alls nak dan klik di bahagian flight. Website ini sangat user friendly, bagi yang kurang celik IT pun mesti boleh guna. Bila dah pilih destinasi dan tarikh, terus sahaja tekan search flight. Jangan lupa lak nanti nak class economy ke tau business class ke atau first class ke untuk you alls yang sukakan keselesaan.
Kemudian list penerbangan yang ada akan keluar. Traveloka ini partner dengan kebanyakkan syarikat penerbangan yang ada jadi info yang ada nanti adalah tepat. Jangan risau kena tipu kerana mereka sudah established, mempunyai perkhidmatan pelanggan 24 jam, sangat professional dan sangat menyokong kehidupan travellers. List yang keluar nanti akan beri flight info yang detail, masa dan juga harga. Bila dah tahu mana yang nak dipilih click di 'choose' atau 'pilih'. Kemudian satu form atau borang akan keluar untuk diisikan, selepas isi detail you alls, terus tekan 'continue'. Kemudian you alls perlu uruskan urusan pembayaran secara online. Senangkan? Serious senang sangat.
Tiada lagi pengalaman yang senang untuk travel sejak adanya traveloka ini. Book hotel boleh, book tiket kapalterbang boleh, review tempat percutian yang best pun ada. Jadi jangan jadikan alasan bila ahli keluarga you alls, atau sahabat atau boss di tempat kerja suruh untuk you alls buat booking flight ticket. Traveloka adalah salah satu penyelesaian yang menjimatkan masa, mudah untuk mendapatkan harga yang murah, dan selamat.

Jangan lupa cuba tau. Senang, dan tak rugi pun cuba, Lepas ni harap Msred dapat pergi Bangkok pulak, pastu Jepun. Doakan Msred yea. hehehee...

Siapa yang pernah cuba Traveloka? Cuba comment sikit kat bawah. Thanks you all!!!



6 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

wah mudah guna traveloka ya

xpnh cuba

Anum berkata...

seronoknya

Ann Ishak berkata...

tapi still ramai yang comment trevaloka agak mahal...ermmm

Nurul aziyana berkata...

install apps traveloka senang nk check. geng travel wajib ada ni. hihihih

alin berkata...

selalu tempah bilik hotel dapat murah.. setakat ni tak pernah beli lagi untuk penerbangan tapi tidak dinafikan traveloka memang lebih murah dari lain-lain.

Sha Mohamed berkata...

Sha memang suka aps traveloka nie.. Sangat mudah dan berbaloi harganya..

ALL TIME FAVOURITE