Disember 06, 2017

JURNAL, DIARI DAN PLANNER

Assalamualaikum,

Halfway through the week. Alhamdulillah untuk semua yang telah Allah kurmiakan. Semuga Allah jadikan kita hamba yang bersyukur.

Akak kata dalam entry yang lepas, akak nak share tentang salah satu aktiviti 'me time' akak. Kisahnya  gini. Akak start tulis journal sejak zaman belajar dulu. Akak memang suka menulis. Akak suka tulis apa akak fikir, perasaan akak, pandangan, pendapat. Dan akak suka journal what happen in my life, snippet, moment. Cuma dulu akak journal cuma pakai pen dan notebook je.

Sekarang ni, upgrade to Art Journal. Still journal macam dulu. Tapi sekarang page untuk journal tu akak decorate dulu sebelum journal. Decorate pakai watercolour, stamp, sticker, craft paper dan washi tape. Nanti cerita pasal supplies yang akak guna untuk art journal dalam next entry, insyaAllah.




Akak guna Travellers Factory punya products untuk Art Journal akak. Akak pakai Travelers Notebook leather cover untuk cover dia dan kat dalam dia ada 2 notebook atau dipanggil insert. Jom tengok Travelers Notebook akak dalam video kat bawah ni.




Video ni akak punya Travelers Notebook juga tapi size passport. Same size dengan passport. Notebook ni akak bawak kehulu kehilir sebab dalam ni ada planner akak. Dalam ni ada 3 notebook atau insert. First untuk planner. Second untuk Personal notebook dimana akak journal segalanya, rahsia akak, hitam putih semualah. Senang nak journal on the go. Third insert, Note untuk note taking je.




Dalam video last kat bawah ni pulak akak punya diari. Snippet Dan moment hidup akak. Apa yang terjadi setiap hari akak rekodkan. Notebook in akak guna Midori products, MD Notebook. Akak suka notebook ni sebab size A6 nya sangat convenient bagi akak, kertas dia best sangat. Boleh guna all kinds of pen takde bleed through dan sesuai pakai Fountain Pen.





Tiga notebook ni penting pada akak. Art journal untuk ekspresi semua dalam hati dan otak dalam bentuk art. Diari untuk rekod sejarah akak dan family. Planner untuk plan akak punya 'To do list' dan list kan future event dan appointment. And I love them all.





Planner sangat in sekarang ni. Trending. Korang pakai planner tak? Pakai planner apa?







1 ulasan:

Fatin Shahrizam berkata...

Singgah sini. Rindu blogr bloger legend ni. Dah lama tak main blog sampai lupa pasword. Hehee

ALL TIME FAVOURITE