Disember 08, 2017

SUPPLIES UNTUK PLANNER AND JOURNAL

Assalamualaikum,

Jumaat yang barakah. Kita sama-sama usaha supaya Jumaat kita terisi dengan segala kebaikan dan sunnah Rasul, insyaAllah.

Dalam entry yang lepas Msred ada cerita pasal Journal dan Planner MR. Dalam entry ni MR nak kongsi supplies yang MR guna.

First, MR selalu guna water colour dalam journal MR, biasanya untuk background. MR suka sangat watercolor background, simple dan interesting. Watercolor yang MR guna, Sakura Koi Watercolor Pocket ni. Love the colors dan color dia blend cantik dengan kebanyakan jenis kertas sketch dan yang beratnya 80 gsm dan ke atas.






Second, MR suka sangat washi tape. Colorful, banyak pattern dan ceria. Mostly MR suka kawaii wahis tape. Kucing, abstact, kartun, yang cute-cute lah. Sometimes suka juga yang vintage washi tape. Ini gambar sebahagian washi tape MR.





Then supply yang biasa MR guna, of course sticker. Again, MR suka sticker yang kawaii and supercute. Tapi kat Malaysia ni susah sikit nak cari sticker kegemaran MR macam, Sanrio brand, Disney, Gudetama, Pusheen, Sumiko Gurashi. Kebanyakannya brand Jepun yang terkenal dengan trend kawaii diaorang. Cer korang google kawaii sticker, super cute seriously.








Then, of course pens. I am addicted to pen and washi tape. MR suka sangat beli pen, pen yang kawaii, sebab tu selalu lepak Popular bookshop, Daiso. Favorite MR Sarasa pen set, Mildliner set, Pentel Fude Touch Sign set. Pen ni memang terkenal dengan smooth writting compatible dengan kebayakan jenis kertas yang 80 msg ke atas, no bleed trough.






My lattest interest is Fountain pen. Ini MR punya Fountain Pen yang pertama. TWSBI Eco Fine Nib in white. Super adorable, write smoothly dan sesuai untuk kegunaan seharian. Dakwat yang MR guna, Pelikan Edelstein color Onyx. Kalernya black with shading and slightly grey. MR suka sangat ink ni dan berangan nak beli next Fountain Pen, TWSBI Eco in Turquoise dan ink Pelikan Edelstein color Smoky Quartz [ brown ].




Last, stamp. MR memang suka guna stamp cuma MR malas part cleaning. nak bersihkan ink dari stamp Tehehee... Ada stamp vintage dan kawaii. Dalam gambar ni stamp kawaii sesuai untuk planner dan journal. Cute.






That's it. Hope you enjoy my entry. Kalau nak tanya apa-apa, komen k.

Have a nice day.



4 ulasan:

Ann Ishak berkata...

macam menarik pulak, tak sabar nak tengok hasilnya :D

HeNRieTTa JoSe berkata...

menariknye....

Suria Amanda berkata...

menarik..anak dara SA suka la bab ni...

jida berkata...

comelnya pengecop tu. Tak pernah ada journal yang dihias menarik macam ni..Kalau ada pun setakat pen berwarna macam tu je lah

ALL TIME FAVOURITE