Mei 25, 2018

5 THINGS I CAN'T LIVE WITHOUT

Assalamualaikum,

9 Ramadan dah, Alhamdulillah. Harap Ramadan you all terisi dengan baik macam yang dikehendaki Allah. Ramadan Msred ada naik turun. Ada hari bersemangat ada hari kurang semangat sama ada sebab ngantuk atau penat. Walau apa pun sama-sama kita usaha yea. 

Hari ni kita share 5 benda yang Msred can't live without. Can't function properly kalau takde benda ni. OK over, hahaaa.... Essential yang selalu ada di sisi. 

Hot chocolate



Dulu Msred heavy coffee drinker. Always ada coffee. Kadang-kadang Msred buat coffee pakai 2 sachet untuk 1 mug. 1 sachet dah tak cukup kuat. Tapi disebabkan faktor kesihatan, Msred dah berhenti minum coffee. Tukar hot chocolate pulak. Setiap pagi takleh miss. Petang during tea break. Malam nak tidur. Kadang-kadang rasa badan makin comel disebabkan banyak minum chocolate. 

Passport size Traveler's Notebook 


Sekali purse. Msred malas nak pakai purse. Bukan selalu ada duit pun dalam purse. Ada debit card, ic, lesen, mph card dan mykid anak-anak. Purse perempuan kebanyakan besar, tu yang malas nak pakai. Kosong je tak banyak benda. So sekarang Msred letak semua card dan cash dalam Traveler's Notebook ni. Senang. Dalam ni ada notebook untuk personal dimana Msred tulis je apa Msred nak tulis, macam diary. Lagi satu notebook untuk kerja. Senang. Lagi pun Msred suka leather dia. 

Handphone 

masih dgn Note 5

Ini biasa. Terlalu rapat sangat dengan handphone sampai Msred pun takut. Bersosial dengan kawan-kawan, berhubung dengan family, buat kerja, tengok cerita, cari info semua guna handphone. Pengaruh sangat besar dalam hidup kebanyakan kita ni, sampai kadang-kadang hati tak tenang kalau handphone takde, rosak ke tinggal Kat rumah ke. Takleh bayang kalau takde handphone sehari. 

Regular size Traveler's Notebook 


This one pun selalu ada di sisi. Selalu bawak ke mana-mana. My creative outlet di mana Msred buat art journal, quote journal Msred. I need to be creative, I need my art, kalau boleh hari-hari nak buat. Kalau tak sempat bila ada masa je lah. Tapi nak kena ada di sisi. Kalau tak sempat nak buat, belek-belek selak-selak je pun jadi. Orang yang tak minat memang tak faham. I'm not weird, just special. Hehee....

Family


Of course. Who can live happily without one. Sayang family. My one of the reason to wake up everyday. The reason for me to keep fighting and be strong. Salah satu sebab kenapa berhenti kerja yang Msred suka. Nak jaga anak sendiri biar dia orang selalu depan mata. Puasa hati. Kalau Msred pandai, silap-silap Msred home school kan je dia orang. Can't live without them. Alhamdulillah for my family and for everything else, too many to list down. Alhamdulillah. 


You all kalau ditanya satu benda yang tak boleh takde dengan you all, apa yang paling atas sekali dalam list?



ALL TIME FAVOURITE