Jun 20, 2012

ABRAHAM LINCOLN, VAMPIRE HUNTER

Assalamualaikum....
Tadi tengahari tengok Bohsia 2. Kurang best. Oleh sebab budak tu tak puas hati tak enjoy tengok wayang, budak tu ngada nak tengok citer lain. Kita orang tengok cerita Abraham Lincoln Vampire Hunter. Advertisement cakap tayang 21 tapi hari ni dah start tayang. Ada 2D dan 3D. Kita orang tengok 2D je.
Sumber.
Adapted from the book by Seth Grahame-Smith (who also wrote the screenplay), the film chronicles the loss of Abe's mother (Robin MacLeavy) at the hands of a vampire when Abe is still a child. This serves as the motivating factor for Abe's (Benjamin Walker) subsequent vampire hunting mission and his burgeoning career as a lawyer and politician to, finally, his Presidency during the Civil War. Along the way, he kills countless bloodsuckers led by the vile and vicious Adam (Rufus Sewell) as part of his secret war against the undead.
Dalam cerita ini digambarkan vampire ini mengamalkan sistem hamba abdi yang melampau. Membuatkan msred terfikir yang vampire di dalam cerita ini bukanlah vampire sebenarnya. Ianya hanya metafora di mana vampire ini mewakili, generally, golongan yang mengamalkan sistem hamba abdi yang melampau di zaman Abraham Lincoln. Dan usaha Abraham Loncoln untuk menghapuskan ketua vampire ini, Adam, dan seluruh keluarga vampire adalah gambaran kesungguhan usaha Abraham Lincoln untuk menghapuskan sistem hamba abdi yang menjadi isu utama kempen politik Abraham Lincoln.
Keseluruhan, cerita dia menarik jugalah nak ditonton. Memperlihatkan usaha menghapuskan sistem hamba abdi. Dah banyak cerita yang mengetengahkan isu yang sama cuma presentation cerita ini memang amat berlainan.
Note : Msred lebih suka cerita ini dari Bohsia 2.
Note lagi : Cuba bayangkan kalau presiden US ada secret job at night as a vampire hunter. Kelakar kot.

8 ulasan:

aReLaN berkata...

uish...dah kuar.saya wajib tengok sume.maklum la kaki wayang.hohoho

Rawlins GLAM berkata...

Sy tgk smalam ngan Nuffnang...
Terbayang2 kalau di Malaysia diorang buat movie cenggini...
Tah2 kuar pocong, hantu kopek and ntah apa2 hantu lagi...
Hahaha

Unknown berkata...

mcm serius je bunyi cite ni

LubLy berkata...

lebly xder masa utk nieh kak..atoiyai

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

nmpk besh ni kak.

Keknis berkata...

mesti tengok ni cerita ni ni...harap-harap lepas exam ada lagi cerita ni..please2...

aamalinaazman berkata...

huwaaaaa
ni buat mimi semngat berkobar2 nk tgk wyg nihhhh
:D

WH berkata...

macam best je filem ni..why nak tengok tapi busy dengan final exam.. busy2 pon sempat lagi jengah blog ni.. hehe

ALL TIME FAVOURITE