Januari 09, 2012

SAYA NI BUSY BODY KE?

Assalamualaikum....

Sedang saya tenang menyiapkan kerja macam biasa di pejabat, tiba-tiba ada sedikit kekecohan berlaku. Puncanya tak berapa pasti. Tapi dari apa yang dapat dilihat dan didengar, pertengkaran kecil antara dua pihak melibatkan satu rumahtangga dan seorang orang luar dari rumahtangga tersebut.

Terkejut saya bila ada orang yang membawa masalah rumahtangga hingga ke pejabat. Suasana tenang jadi kecoh sekejap.

Tapi bukan itu yang saya nak ceritakan. Sedang saya dalam perjalanan ke bawah menaiki lif, ada rakan sekerja yang beria-ia tanya pada saya, apa yang terjadi tadi? Kenapa kecoh-kecoh? Siapa yang bergaduh?

Sumpah saya pun tak pasti apa sebenarnya berlaku. Yang saya nampak si penyerang, tapi tak pasti siapa yang diserang. Dan saya cakap pada yang bertanya itu....

" Sorry, saya tak tahu apa jadi dan siapa sebenarnya yang berselisih faham."

Dalam ramai-ramai yang menyaksikan insiden itu, kenapa lah tanya dengan saya? Saya ini ada rupa atau gaya busy body ke?


- Posted using BlogPress from my iPad

26 ulasan:

Munn Jaafar berkata...

sbb dia nmpk akak dulu kot =)

Mishter Izwän berkata...

sbb dyer tak tahu nk tnye ape kt akak, tuh yg dyer tnye psl tuh, hehehe

Unknown berkata...

org yg bertanya tula yg busy body.. hehehe

jamilahamzah berkata...

aa, saya setuju dgn queen teratai...

Anum berkata...

mybe sebba nampak msred dulu

Admin berkata...

hihi..
mungkin dia fikir kita ni
saksi kejadian :)

Kayu Manis berkata...

eh..eh..kalau kat jln raya..sesak jln..

KaK LimAh Si SupiR berkata...

maybe dye random j kot tny sape2..xpilih muke busy body or x ^_^

Anak Wak Mail berkata...

dia ingat msred tahu,,tu dia tanya kot..bukan busy body,,ambil berat..haha..:P

cik bunga berkata...

pompuan kan sifatnye caring. kawan misred tu tau misred caring orgnya . heheee

Azzah berkata...

MUNGKIN DIA CUMA ADA PELUANG TANYA NGAN MSRED KOT..

Unknown berkata...

mungkin awak orang pertama yang dia nampak kat situ kot..tu pasal dia tanya..
hehehe

Unknown berkata...

Sebab dia mati akal kot. :D

teha berkata...

org tu laa kot busybody.. hehe

aReLaN berkata...

hahaha...macam2.hal rumah tangga pon smpi ke ofis.aiyaa..maybe dia ingat kak red ade dengar pape ke kn.

Tanpa Nama berkata...

sebab diorang tengok kak msred dok ngan tempat kejadian tu kot. ..

> takde rupa busy body pon , kak msred.. he :D

Kalamhati berkata...

maybe nak dptkan kepastian..missred bersangka baik je k..insyaAllah Allah tunjuk mana yg benar..=)


KH dh add link missred dlm list..=)

Unknown berkata...

BIZIBPDI

org y tnye tu haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

hehe..agaknya nampak u kuar dari area tue.. tue yg tanya u tue

anak ayah berkata...

manusia nie mmg tak lepas drpd mem-busybody-kan diri dgn hal org len..yg bsybody tue bkan msred..tp yg b'tnye tue..ehehe

Tanpa Nama berkata...

hehe kdg2 amik tahu salah tak amik tahu pun salah^^

Sarah Mnasir berkata...

akak slalu bgosip ea ? hehe.. kot dea tnmpk akak tgk kejadian uh :)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

dia nmpk akk ada kat situ kot..hihi..

Zul fattah berkata...

haha.. popuan slalu kena cop busy body.. sabar je la kak.. hehe

Ct Aja berkata...

hihihi, baik buat tak tau je kan kak, dari sakit kpala mikir hal org lain kan....

aamalinaazman berkata...

heeeee
deme gasak nak tahu menahu sgt tu
hehehehe

ALL TIME FAVOURITE