Februari 18, 2014

FAVORITE PICTURE EDITOR APPLICATION

Assalamualaikum....

You alls pasti ada aplikasi kegemaran dalam handphone atau tablet kan? Yang mesti guna hari-hari. Yang kalau tak ada dalam gadget you all, rasa macam tak berapa best je.

Selain daripada games, empat aplikasi IOS ini memang menjadi favorite saya. Tapi dalam entry ini nak cerita pasal aplikasi edit gambar saja.

  1. Aviary
  2. PopAGraph
  3. We Heart It
  4. Blogpress







1. Aviary adalah aplikasi untuk edit gambar. Saya suka filters yang ada dalam aplikasi ini. Setakat ini saya guna filters yang free saja. Belum terasa nak beli filters yang lain lagi. Kebanyakan gambar milik saya yang saya share di blog ini saya edit guna Aviary.








2. PopAGraph adalah aplikasi edit gambar yang terbaru saya download. Suka sangat dengan function untuk buat focus dan 'pop'kan bahagian-bahagian tertentu dalam gambar kita. Lihat contoh dibawah. Masa baru-baru download hari itu, habis semua gambar saya nak try edit guna aplikasi ini. Seronok.




Saya memang ada kegilaan untuk mengedit gambar ala-ala professional potographer.



17 ulasan:

Farrah MF berkata...

Wah,...bukan main lagi edit2 gambar. Saya pun suka tapi kebiasaannya rasa malas lebih mengatasi :)

Farah Waheda Wahid berkata...

ok nak try what you suggest... farah biasa pakai adobe photoshop express jer on Ms. Apple...

sitirohaida berkata...

tak pernah cuba pki aplikasi nie..

Asha Lya berkata...

tak download lagi app tu sis..nnt la nak cuba juga

Unknown berkata...

yang #2, #3, #4 tu first time sy dgr. nak try download later hehe.

Cik Nor berkata...

mesti cantik gambar dia kan?hehe

Mama berkata...

malas nak edit.pakai camera 360 je.hehe

Unknown berkata...

seronoknya..mujur la hp sy rosak skrg ni..kalau tak saya pun nak juga..sy pun suka edit2 :)

Anum berkata...

macam best je thanks nak try la

Unknown berkata...

wahhh, syoknya
sebelum ni dk guna 360 je
bleh dh apply yg ni plak
thanks for sharing^^

: Penawar Diabetes Semulajadi

Unknown berkata...

wahh, best ni
sebelum ni dk guna 360 je
thanks for sharing^^


: Penawar Diabetes Semulajadi

amal berkata...

waaaaaaa sumaa best2 thankyouu msred :)

fizalinolie berkata...

Tak pernah guna. Macam menarik. Nanti Fiza nak try jugak. Insya Allah. Thanks msred :)

Unknown berkata...

wah macam best je. nnti nak try download lah. saya sekarang edit gambar guna fotorus ja. sebab boleh masuk full terus ke ig . hihi

QasehnyaRania berkata...

tak pernah guna yg ni
app no 2 tu nmpak menarik

Mummydearie berkata...

Saya ni nak letak gambar pun malas inikan pulak nak mengeditnya. Tapi cita-cita tinggi, nak cuba jadi pro photographer :)

Easy Design berkata...

Seronoknya mengedit gambar. Hehehe nice info :D
Apa-apa pun, saya suka sangat dengan banner blog ni.
Comelll! ^^

ALL TIME FAVOURITE