Februari 27, 2014

KALAU SEBELUM TIDUR

Assalamualaikum....




Teringat zaman sekolah, zaman uni. Selalu saja terlupa atau buat-buat lupa nak buat homework. Seingat saya, kalau time dah nak tidur tiba-tiba teringat ada homework tak buat lagi, selalunya saya tidur je sambil cakap dalam hati.... esoklah buat. Sempat buat esok no.

Kalaulah time tu mak saya tahu saya berperangai macamtu, mesti kena rotan.

Sekarang ni, kalau dah nak tidur baru teringat ada kerja tak siap lagi, kalau kerja tu penting dan esok mesti dah ready, gagahkan juga bangun. Tanda dah matang tu.
posted from Bloggeroid

10 ulasan:

fizalinolie berkata...

Haha... Samalah msred. Fiza dulu masa sekolah rendah... Bila mata dah ngantok. Confirm dlm hati cakap esok jela buat homework. Hehe...

Amir Khalis berkata...

paling kurang suka kalau dah siap penat-penat tapi cikgu cakap hantar seminggu nanti perghh :P

Wafi Remli berkata...

Biasanya kawan2 yang tolong ingatkan^.^

Unknown berkata...

mmng dulu sy pon mcm tu sis..pg2 mule la hadap home work...trgocoh2 buat...hihih

Sis Vee berkata...

bab study , mmg cam kena paksa tapi bab keje sekrg jadi rela jer buat ...

Anizz Annisa berkata...

hee.. klau anis, mse zaman blaja dulu, anis slalu lupe ade keje.. roomate yg selalu ingtkan..huhu.. pastu mule la gelabah nk siapkan..

Cho Zila berkata...

ha.. ha.. automatik ingat kat anak lerni sebelum tidur dah tanya der keje sekolah ... dengan confident jawab takder.. esok baruler nak menangis 'ibu tak buat keje sekolah lagi, nanti cikgu marah..' tu tanda apa nak suruh ibu tolongler yerk..

Unknown berkata...

kena plak esok tu terlewat bgn..padan muka kan? haha

Mummydearie berkata...

Hahaha....saya akan make sure anak saya tak sempat tidur lagi sebelum siapkan homework. Jangan nak berpura-pura. Walaupun katanya boleh buat esok, tetap malam tu juga saya suruh dia bereskan.

Erghh...zaman saya sekolah dulu tak thrill manalah... Saya ni sangat obedient. Sangatlah pelajar contoh. Kerja rumah semua siap sementara menunggu masa pulang ke rumah. Takda apa yang menarik nak dikenang :)

mimie farid berkata...

hahaha ok tanda matang, -..-'

ALL TIME FAVOURITE