Jun 15, 2011

JEALOUS NYA TENGOK DIA

Salam my dear frenz....

Cemburu, jeles sama je maknanya. Perasaan jeles ni memang wujud, tak boleh disangkal lagi. Semua orang mesti pernah rasa jeles. Ada jeles yang membawa kebaikan, tapi lebih banyak yang membawa kepada keburukan. 

Jeles yang mebawa keburukan ni, kenapa harus kita layan? Terutamanya di kalangan perempuan, yang suka sangat layan perasaan jeles kat awek lain. Kenapa nak susahkan diri, tensen-tensen sebab melayan perasaan jeles terlampau ni? Relax jer, happy-happy kan hati kan lagi best.

Isu yang selalu timbul bila bercakap pasal pompuan ni jeles kat awek tu adalah berpunca dari body. Kalau body awek tu cun, slim, tinggi lampai, mesti ramai pompuan yang jeles. 





Ada yang rasa jeles, tapi tak dela sampai nak dengki-dengki nak cari pasal dengan si awek berbody cun. Tapi ada jugak yang jeles melampau sampai sanggup dan rajin nak cari pasal dengan si awek berbody cun ni. Golongan ni la yang msred tak paham. 

Kalau suka sangat body cun macam awek berbody cun tu, rajin-rajinlah usaha nak dapatkan body cengitu. Amalkan lah cara pemakanan yang sihat. Rajin-rajinlah pergi jogging ke, exercise ke, swimming ke. Kalau ashik layan perasaan jeles dan dengki-dengki ni, tak kan dapat nya body cun. Kedut kat muka dapatlah sebab hari-hari tensen melayan perasaan jeles terlampau ni.




Ada jugak perempuan dalam golongan yang suka melayan perasaan jeles terlampau ni yang suka nak memburuk-burukkan awek berbody cun ni. Apa kes? Apa dapat? Hati tetap tensen, body tetap tak berubah cun, lagilah bertambah tensen. Orang pun tak respect kita bila kita suka memburukkan orang lain. At last, hiduplah kita sorang-sorang dengan body kita yang masih tak cun jugak.





Sudah-sudah lah jeles kat awek berbody cun tu. Biarkanlah dia. Kalay nak body cun macam dia jugak, usaha. Tu je caranya. Betul, tu je caranya.

Jelousy is not good for your skin....hehee....

Entry ini tak merujuk kepada orang tertentu (termasuklah msred). Generally speaking, untuk saling mengingati. Maaf kalau ada yang terasa. Takde langsung niat tak baik dalam diri msred ketika menulis entry ini.

8 ulasan:

safurara berkata...

mrsred,mcm rara,rara syukur lah dgn apa yg ada ni.syukur,asal kan tubuh badan tak sakit.dpt tubuh badan cantek pon.kalau sakit,n tak dpt menikmati makan buat apa kan.

PinKy MoMMa berkata...

betul betul usaha tangga kejayaan..
misred pun cun ^_^
ai jeles..tapi tak dengki hehe

risa berkata...

takpelah sayam..memasing ada kelebihan memasing kan kan kan

Isteri Encek Bard berkata...

berusaha untuk kearah itu.. go. go chaiyok

msredcheesecake berkata...

cik rara,
msred suka makan...biarla kalubadan besa sket...hheee...

msredcheesecake berkata...

pinky momma,
ai lagi jeles ngan pinky momma yg kecik molek walau pun da ada 2 putera...

msredcheesecake berkata...

cik risa,
betul tu...napa nak jeles ngan org...kita pun spesel ape...hheee

msredcheesecake berkata...

IEB,
chayok chayok sama2...keheee

ALL TIME FAVOURITE