Jun 27, 2011

NAK JADI FEMES?

Hi korang,

Best jadi popular? Mestilah best kan. Kalau tak best tak kan lah semua orang sebok nak jadi popular kan? Msred suka kalau popular. Banyak benda boleh buat kalau kita popular sebab orang popular ni biasanya apa dia buat semua orang like dan support.



Popular tak leh dibeli dan tak perlukan apa-apa macam kekayaan ke, rupa ke, kepandaian ke. With the right behavior and action, sesiapa pun boleh jadi popular. Kalau ramai orang suka kita, popular lah. Cara nak buat orang suka kita tumkena betul. Kalau tak berapa nak betul, kita pun tentu tak berapa nak popular. Kalau popular dengan cara tak betul pun tak kan kekal lama.

Jom share cara-cara nak jadi popular. Tapi first, kita kena ada basic skill macamana nak mencari kawan. Then, kita boeh follow this simple steps...

1. Konfiden.... Konfiden level kena tinggi. Kalau kita senyum dengan muka yang konfiden, orang akan automatic akan attracted towards kita. Kalau kita punya konfiden level low, malu-malu, orang pun tak berminat nak say hi ngan kita. Cer tengok orang femes, ada dia orang takut-takut nak senyum dengan orang? Bila nampak strangers lari. Tak de kan. Tapi jangan over konfiden sampai perasaan malu tu hilang langsung. Nanti kang popular dengan cara yang tak betul pulak.

2. Baik dan peramah.... Semua orang suka kalau kita suka menolong dan kalau kita ada friendly dan happy aura yang membuatkan orang suka lepak ngan kita. Kalau kita malas nak tolong orang, malas nak bertegur sapa tentu orang rasa tak best nak lepak ngan kita apatah lagi nak berkawan ngan kita.

3. Berhubung dengan orang.... Siapa nak lepak dan berkawan ngan kita kalau kita tak reti nak communicate dengan orang. Kalau kita tak tahu cara yang betul nak bertegur sapa dan berbual. Nanti mula lah merepek ntah apa-apa sampai orang pun annoyed. Oarang yang pemalu pun kalau pandai berbual dengan orang boleh jadi popular.

4. Jangan ashik fikir diri sendiri je.... Try lah fikir orang lain, tolong orang lain, cuba faham situasi orang lain so that people can respect you. Kalau kita respect orang lain, orang akan respect kita. Bila orang boleh respect kita, tentu dia orang rasa best nak lepak dan berkawan ngan kita.

5. Go easy on yourself.... Jangan paksa diri nak jadi popular, susah payah buat benda tak perlu nak jadi popular. Biasanya orang popular tu memang dah ada skill-skill kat atas tu. Tak perlu nak buat benda bukan-bukan nak popular. Orang akan automatically suka kita.



Walau apa pun, bersederhana yea. Jangan melampau-melampau kemaruk nak jadi popular sampai sanggup buat benda bukan-bukan yang boleh buat kita popular, tapi sekejap je. Korang faham kan?

Msred suka jadi popular tapi jadi malas bila fikir cabaran nya....

- Posted using BlogPress from my iPad

10 ulasan:

Adam Idris berkata...

huhu bagus, entry bermotivasi :)

solomolo berkata...

nak jadi femes jugak !~

Hayati Hamzah berkata...

mesti konfiden !

AimiiiLove berkata...

GO msredcheesecake!

msredcheesecake berkata...

Mr adam,
Ya kah? Motivated ke nak femes...heheee...

msredcheesecake berkata...

Mr solo,
Silakan....hheee....

msredcheesecake berkata...

Cik hayati,
Tu paling penting kot...

msredcheesecake berkata...

Miss a,
Mekaseh....er...tuk ape yea?

anismelon berkata...

hehe..cne na tingkat kan kadar konfiden toh msred..anis punye kondifen kurang..toh sal xpemes2..weee

msredcheesecake berkata...

cik anis,
msred ada masalah yg sama...konfiden dgn kengkawan jer....dgn strangers terus malu2 kambing...

ALL TIME FAVOURITE