Jun 20, 2011

SEMUA CERITA PASAL DIA

Salam you alls,

Sejak dari semalam msred ber BW, banyak baca entry yang bercerita tentang lelaki istimewa ni, abah, ayah, papa, walid, abi, daddy.....

Ada entry yang buat msred tersenyum teringat telatah msred masa kecik comey dulu. Ada entry yang buat msred ketawa. Dan ada jugak entry yang mengalirkan airmata seorang anak yang dah lama ditinggalkan abah dijemput Allh SWT. Arwah abah pergi tinggalkan msred sekeluarga waktu umur msred 9 tahun.


Ya Allah. Waktu baru-baru kehilangan arwah abah, Tuhan sahaja yang tahu betapa dalam nya rindu yang dah tersimpan lama dalam hati, dah tak terbendung lagi. Persoalan ...what if....seringkali bermain dihati. Hati mula berfikir yang bukan-bukan. Ya Allah, ampun kan aku untuk perasaan itu yang lari dari landasan mu. 

Sudah lama mula belajar menerima kenyataan yang abah dah tiada. Duka masih ada tapi sudah tahu cara meneruskan hidup. Mak ada, adik-beradik ada sebagai pengubat luka pemberi semangat. Hidup perlu diteruskan dengan baik.

Abah, walau apa pun abah tetap yang terbaik dalam hati saya. Tak percaya ada yang lebih baik untuk saya. Selamanya akan begitu.

SATU2NYA SOFT COPY GAMBAR ABAH YG ADA.
MASA MSRED TADIKA NI...MANA SATU?
Pada yang masih memiliki, appreciate and treasure him for the rest of his life, your life. It worth it. This come from a person who have lost her treasure.

7 ulasan:

merahitujambu berkata...

yang ada kita hargai ok...jangan sedih2 ok..senyum

yanamib berkata...

peringatan utk sume yg masih ada bapa..hargai mereka sewajarnya..father is the true hero =)

Tanpa Nama berkata...

erm2 mmg x dinafikan anak perempuan memang akan rapat dengan ayah..ape2 pon msred jangan sedih2 yer...kita doakan semoga dye bahagia di sana

safurara berkata...

akk ni babap kang baru tau.kan dh kate namau seday2.

MizzTina berkata...

MK dh xde abah...

Nurulbadiah Lai berkata...

dear..
dont be too sad..
allah sygkan die..
i know how it feel when we lost someone yg kite syg..
me too time nenek yg bela saya dari kecik meninggal..
ya tuhan sedih sgt..
tapi..
bile kite ingat die
sedekahkan alfatihah..

doakan yg terbaik tuk die..
namoo sedey2 lagi okey..

pena rozie berkata...

Alhamdullilah... PR masih ade ayah lagi.

ALL TIME FAVOURITE