Mac 24, 2014

YOU MAKE ME HAPPY

Assalamualaikum....



Last week, Khamis saya MC. Bila petang dah boleh bangun. Macam biasalah, saya ni kalau sakit memang suka mengidam nak makan sedap. Kali ni tekak ngidam pizza pulak. Keluarlah dengan anak-anak dan mak saya. Mak tolong drive.


Boleh tak si Iffan ni buat gaya tuck in camtu, masukkan t shirt dalam seluar. Saya tak berapa bekenan style ni. Pernah Mr Hasben buat gaya ni, saya cakap saya tak nak dating ngan baiya !! Betul ke ejaan macam tu?



Tiba-tiba si Iffan cakap kat saya dia nak ambil gambar Iman jadi kecik, sambil buat gaya tangan dia macam tu. Mula-mula saya tak faham apa yang si Iffan cuba bagitau saya. Last-last faham jugak lepas Iffan explain berkali-kali. Tak tahu mana dia dapat idea buat macam tu. Saya tak pernah ajar dan tak pernah pulak tunjuk gambar ala-ala teknik macam ni. [teknik apa ya macam ni?] Suka sangat Iffan tengok gambar ni sambil gelakkan Iman yang jadi kecil katanya.




Pergi MPH nak belikan Ian sketch book sebab sekarang ini Ian sedang menunjukkan minat nak melukis dan mengaler yang tinggi. Sketch book tak ada, beli saja note book yang tak ada line ni, yang kosong. Belikan dia kaler baru sekali sebab kaler dia tinggal 2 3 batang saja, yang lain hilang katanya. Tengah tunggu order makan pun Ian sempat melukis. Ini lah hasilnya.


Bila ditanya gambar apa ni? Ian cakap, ini gambar boboiboy gempa, tengah lawan orang jahat. Yang biru tu ikan.

Tinggi betul seni si Ian ni sampai saya tak faham langsung apa dia lukis. Entah mana boboiboy gempa entah mana orang jahat pun tak tahu. Ganas je rupanya semua. Estetika ni, tinggi value nya ni. Heheee..... 

25 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

kak kita serupa bila sakit mesti ngidam nak makan sedap...ekekekeke...now dah ok ke kak? if not get well soon...

PetakBunga berkata...

Ba ya hensem oh..
Comel je.

PetakBunga berkata...

Ba ya hensem oh..
Comel je.

Sayap Biru berkata...

boleh nampak happy MsRed ...

Betol ni irfan punya idea tangkap gambar image macamtu ... wow! he really use his mind in art!

creative dia ni ...

Anum berkata...

smile

Asha Lya berkata...

penangan boboiboi tu sis :D

Nurul berkata...

Wah2... mmg tinggi value lukisan ni... hanya diorang je yang tahu apa yang dilukiskan tu.. sama cam anak2 nrl, banyak habiskan masa tuk melukis & mewarna... ^__^

mia izzati berkata...

pandai iffan suh amik gambar camtu hehe

nora razalli berkata...

ganasnya boboiboi die :)

Anizz Annisa berkata...

hensemnyee bf sis.. :)

Unknown berkata...

mmg unik sangat gambar tu..pandai iffan buat haya iman jadi kecik..heee..tengok dua kali baru paham:-)

mmg seni sungguh ian nya sketch.hihi...agaknya yg jahat tu yg tengah2 muka ganas tu :-) btw comel je ikan ian.heee

Cik Rose berkata...

abang baiya, adik manis.. hihihi :)

Ann berkata...

hahah...sy pn xbape suke klu hasben mskkan baju ke dlm tu..rupe skema pulak kecuali pergi keje je la kan..

bijak anak2 akak..alhamdulillah..

Farrah MF berkata...

Pandai lak si Iffan nak ambil gambar adik style gitu :)

babYpose berkata...

Pandainya Ian, nak pegang adik :) Alhamdulillah dah sihat, ada selera tu bagus. Wah keluarkan imginasi dengan sketching tu.

Mummydearie berkata...

Kena simpan lukisan Ian ni. Mana tahu lepas 10, 20 tahun tinggi nilainya :)

Anak saya pun gitu. Apa dia lukis, saya pun tak faham. Tapi kalau saya beri pujian memang melangit tinggi aje, takda tengok bawah :D

Unknown berkata...

tangan seni!

NrlAidaHml berkata...

Alahaii..comel je Ian lukis..mesti kreatif n imaginasi tinggi betul..bagus2..

Azlia Bashir berkata...

Kreatif Iffan, boboiboi orang lidi..

Sis Vee berkata...

saya bila sakit suka makan tembikai . bila makan tu rasa sejuk jer kat tekak tuh ...

el berkata...

iols lau sakit xd rs nak mkn apa2..cuma dah sihat tu haa mula meroyan cam 2 nak mkn..time2 sakit suka makan bubur sedapnye mkn panas2 haha

Suria Amanda berkata...

Imaginasi anak2 aktif memang macam ni dear....semoga ian membesar menjadi anak yang bijak dan berjaya...seronok ada ramai kat umah kan

Affy Afiqah berkata...

dahsyat lukisan tu....tak faham ika tengok...tp budak2 je faham kan kak apa dorang lukis... :)

Unknown berkata...

comel lukisan tu. hehe

QasehnyaRania berkata...

harap msred dah sihat.smga sntiasa sihat utk mnjaga boyprens kesayangan.

teknik giteww kan mat salleh suka guna.org kita skrg byk guna bila pergi holiday.nak nak bila amik gambar dgn bangunan ke.ala ala boleh pegang cm tu

ALL TIME FAVOURITE