Ogos 22, 2011

TAK SUKA HADIAH AWAK

Salam you alls,

Seronok betul kalau dapat hadiah dari kawan ke, dari mak ke, dari kekasih ke. Tak kiralah dari siapa. Mesti seronok dapat hadiah.

Tapi kalau hadiah yang dia bagi tu serious kiita tak suka, macamana? Tensen betul kalau fikir. Nak buat apa dengan hadiah yang kita tak suka tu?

Contohnya kawan kita ni bagi baju kat kita. Serious kaler dia memang kita langsung tak berkenan. Style pulak macam makcik-makcik. Kalau jumpa kat kedai jual rm 10 pun kita tak kan beli punya. Apa you alls buat? Tak kan nak buang. Kecil hati kawan kita tu nanti. Kita sayang kawan kita tu.

Kalau something like this happen to me, msred tetap akan pakai baju tu sebab msred sayang kawan msred. Tapi buatlah pergi market je ke. Pergi ke tempat-tempat biasa je. Pakai time bila tak perlu nak melaram sangat. Oklah tu kan? Dari kita tak pakai langsuang.

Walau macamana tak best hadiah yang kita dapat tu, janganlah buang. Pandai-pandailah nak buat ape, tapi jangan buang dan jangan kasi kat orang lain pulak. Tak baik kita kecik kan hati orang yang bagi kita hadiah tu.

Kita kena ingat. Bukan semua hadiah yang kita bagi kat orang, orang tu suka. Mesti ada yang tak berapa suka hadia kita. Kecik tak hati kita kalau dia buang hadiah yang kita bagi sebab dia tak suka hadiah kita? Fikir baik-baik.

6 ulasan:

Unknown berkata...

errmmm skali tgk akak nye blog mcm air asia

agakla

sedih kot kalau die buang

MizzTina berkata...

mmg sedih klu dibuang.. cube jugak jg hati kwn tu.. =)

Tanpa Nama berkata...

erm yerla sian gk kt kwn kita tu pnt dye blikn..at least klu xnk pkai sgt..gntg jer dlm almri elok2

Sunah Sakura berkata...

hargai dengan cara yang berbeza kan? :)

Fatin Aqilah berkata...

betul2 :)

nak doodle ? meh g blog aten .hee

http://gulahatiqyla.blogspot.com/2011/08/doodles.html

msredcheesecake berkata...

ran, air asia?

mk, jaga hai kawan dgn cara kita...

ainie, yg penting jgn buang atau kasi org...

sakura, agree....

aten, malulah...hhaaa

ALL TIME FAVOURITE